16 Ekim 2011 Pazar

Nedim Şener Mahkemede Yine Yalnız Değildi! - 6 Mayıs 2011

"Ergenekon" soruşturması kapsamında iki aydır Silivri Cezaevi'nde tutulan gazeteci Nedim Şener, "Milyon Dolarlık Evlilik Kontratı" başlıklı haberi kaleme alarak Cem Uzan'ın "özel hayatının gizliliğini ihlal ettiği" gerekçesiyle Bakırköy 2. Asliye Ceza Mahkemesi'nde hakim karşısına çıktı. Gazetecilere Özgürlük Platformu üyeleri ile "Ahmet ve Nedim'in Gazeteci Arkadaşları" Şener'i yalnız bırakmadı.
Milliyet gazetesinin 19 Kasım 2009 tarihli sayısında yayımlanan haberle "özel hayatın gizliliğinin ihlal edildiği" ve "hakaret bulunduğu" iddia ediliyor; Şener'in Ceza Yasası'nın (TCK) 125 ve 134. maddeleri uyarınca 1 yıl 3 aydan 5 yıla kadar hapsi isteniyor.

Şener'in eşi Vecide Şener ve çok sayıda meslektaşı da ona destek olmak için duruşmayı izledi. Nedim Şener, savunmasında, geçmişte İmar Bankası yolsuzlukları ile ilgili olarak çok sayıda araştırma ve haber yaptığını, Uzan Ailesi ile ilgili de "Bir Korku İmparatorluğunun Çöküşü" adli kitabı kaleme aldığını, o dönemlerde gerek katılan gerek ailenin fertlerinden bahseden magazinal çok sayıda haberin eline ulaşmasına rağmen, bu haberlerin özel hayat kapsamına gireceği için, saygısından yazmadığını ifade etti.

Millliyet'ten Burcu Karakaş'a göre, Cem Uzan ve eski eşi arasındaki evlilik sözleşmesini kaleme aldığını belirten Nedim Şener, işlediği konuların özel yaşamın mahremiyetini aşan konular olduğunu savundu; gerekçesini de mahkemeye şöyle açıkladı:

"Uzanlar'ın kesinleşmiş karar ile 50 milyar Dolar olarak tahmin edilen yüklüce bir zararı hazineye yüklemiş olduğu belirlenmiş. Bahsetmiş olduğum mahkeme kararları tek kalemde verilmiş olan kararlar değil, birçok karar olup, tüm bunların sonucunda hazineye yüklenen zarar yaklaşık olarak belirtmiş olduğum miktardır.
"Böyle bir zarar Türkiye aleyhine açılan Libenanco davasında bu sözleşme delil olarak dosyaya sunulmuştur. İsnat edilen suçu işlemedim. Sözleşmeyi gizli yollarla elde etmiş değilim. Çünkü bu sözleşme Amerika'da avukatlar huzurunda noterden yapılmış bir sözleşme olup, taraflara bir örneği verilmiştir."

Nedim Şener, kamuoyunu ilgilendiren kişilerin evlilik sözleşmeleri pek çok gazetede haber konusu olduğunu dile getirerek, yaptığı haberin, haber değeri taşıdığını, suçsuz olduğunu ve beraatine karar verilmesini istedi.
Şener'in avukatı Yücel Döşemeci, Cem Uzan'ın sadece faaliyetleriyle Türk halkına ekonomik külfetler yüklediğini, bir iş insanı değil, bir dönem Genç Parti'nin genel başkanı olduğunu söyleyerek, "Suça konu olan yazı belgeye dayalıdır. Sanık beraatini talep ediyorum" dedi.

Uzan'ın avukatı Mehmet Ferhat Ünal da müvekkili hakkında İmar Bankası'ndan kaynaklanan açılmış birkaç davanın bulunduğunun doğru olduğunu ancak bu davaların hiçbirinde verilmiş bir karar olmadığını, yazıda belirtilen evlilik sözleşmesinin iki kişi arasında gerçekleştiğini ve kamuoyunu ilgilendirmeyen özel hayat kapsamında kaldığını kaydetti.

Hakim Rüveyde Çakmak Kaner, Nedim Şener'in gelecek duruşmada hazır edilmesi için Silivri 2 Nolu L Tipi Cezaevi'ne yazı yazılmasına karar vererek, eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı erteledi. Nedim Şener duruşma sonrası salondan çıkarken eşi Vecide Şener'e sarılarak hasret giderdi.

Duruşma çıkışında Hürriyet gazetesi yazarı Ferai Tınç da, Gazetecilere Özgürlük Platformu adına yaptığı açıklamada, "Türkiye'de gazeteciler hakkında binlerce dava var. Gizliliği ihlalle ilgili olarak, Nedim Şener'in davası ise özel hayatı korunması ile ilgili olarak. Türkiye'de çok iyi gazetecilik yapılabilinen, basın özgürlüğüne sahip bir ülke olmasını istiyoruz. Çünkü basın özgürlüğü olmadan haberlerimizi araştırmacı gazeteciliğimizi özgür bir ortamda yapmamız engellenirken biz gazeteler de iyi haberler de yapamayız...

"Nedim gibi bir gazetecinin gazetecilik yapma haklarının ellerinden alınması ben halkın haber alma hakkınının elinden alınmasına bir darbe olarak görüyorum. Bütün gazetecilerin serbest bırakılmasını talep ediyoruz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder