16 Ekim 2011 Pazar

Nedim Şener AİHM'e başvurdu - 20 Temmuz 2011

Ergenekon soruşturması kapsamında tutuklanan gazeteci Nedim Şener, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) başvurdu. Avukatı aracılığıyla AİHM'e başvuran Nedim Şener, "İşkence yasağı", "Kişi özgürlük hakkı" ve "İfade özgürlüğü hakkı" maddelerinin ihlal edildiğine dikkat çekerek geçici tedbir olarak tutuklama kararının kaldırılmasını istedi.

"Şener'in tutukluluğu gazeteciler üzerinde caydırıcı"
Şener'in avukatı, AİHM'e verilen dilekçede, incelemenin öncelikli yapılması talebinde bulundu ve mahkemenin bu konuda tedbir kararı vermemesi durumunda müvekkilinin haksız muamelelere maruz kalabileceğini ifade etti.
Şener'in tutuklanmasının gazeteciler ve yazarlar üzerinde caydırıcı etkisi olduğunu söyleyen avukat, haksız ibareler kullanılarak müvekkilin kamuoyunda hedef gösterildiğini belirtti ve bu durumu "haysiyet kırıcı" olarak tanımladı.

Şık ve Şener 140 gündür cezaevinde
Ergenekon operasyonu kapsamında 3 Mart günü gözaltına alınan gazeteci Nedim Şener ve Ahmet Şık, 6 Mart'tan bu yana cezaevindeler.
Hükümet yetkilileri, 140 gündür cezaevinde olan Şık ve Şener'in, gazetecilik faaliyetleri nedeniyle değil Ergenekon terör örgütüne üye oldukları gerekçesiyle tutuklu bulunduklarını iddia ediyorlar.
Ancak bu iddialara rağmen Şık ve Şener hakkında hala bir iddianame hazırlanmadı.

* Ahmet Şık ve Nedim Şener'le yazışmak için: Silivri 2 No'lu L Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumu B-9 Üst Koğuş, Silivri-İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder